
16-04-2025
Ostatnie Toyoty GR Yaris z rocznika 2024 u dilerów. Hot-hatch z silnikiem o mocy 280 KM dostępny od ręki
Toyota GR Yaris to prawdziwy fenomen wśród samochodów sportowych i jest uważana za jeden z najlepszych projektów w historii marki. Ostatnie egzemplarze hot-hatcha z 2024 roku produkcji z silnikiem o mocy 280 KM i napędem GR FOUR jeszcze można odebrać z salonów Toyoty.
Toyota GR Yaris to hot-hatch, który szybko zdobył miano auta kultowego. Opracowany we współpracy z najlepszymi kierowcami rajdowymi i wyścigowymi Toyoty samochód zadebiutował w 2020 roku, wzbudzając ogromne zainteresowanie miłośników mechanicznej motoryzacji, a egzemplarze przeznaczone na polski rynek wyprzedały się na błyskawicznie. W 2024 roku GR Yaris przeszedł szereg modyfikacji, które pozwoliły na zwiększenie osiągów oraz poprawę właściwości jezdnych auta o rajdowym rodowodzie i napędzie na cztery koła GR FOUR.
280 KM mocy i dwie skrzynie biegów do wyboru
Nowa odsłona turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika o pojemności 1,6 litra otrzymała większą moc 280 KM (wcześniej 261 KM) i dysponuje wyższym maksymalnym momentem obrotowym 390 Nm (wcześniej 360 Nm). W ofercie pojawiła się również nowa, ośmiobiegowa skrzynia automatyczna GAZOO Racing Direct, która charakteryzuje się ultraszybkimi zmianami przełożeń, a sześciobiegową skrzynię manualną wyposażono w nowe dwumasowe koło zamachowe.
Standardem w GR Yarisie stały się dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza. W samochodzie udoskonalono podwozie i dostrojono zawieszenie, by uzyskać doskonałą przyczepność nawet w ekstremalnych warunkach. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory.
Zmiany przeszło także wnętrze Toyoty GR Yaris. Pozycja za kierownicą stała się jeszcze bardziej sportowa, a przed kierowcą pojawił się zaprojektowany od nowa kokpit, który przypomina deski rozdzielcze z wyczynowych aut startujących w rajdach czy wyścigach. Do listy wyposażenia standardowego dołączyły cyfrowe zegary, a z zewnątrz auto od poprzednika odróżnia się nowym projektem tylnego pasa. Wyczynowy charakter auta podkreślają 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.
Toyota GR Yaris od 227 900 zł
Toyota GR Yaris to jeden z ostatnich prawdziwie sportowych hot-hatchy dostępnych na rynku. W salonach marki dostępne od ręki są wciąż samochody z 2024 roku produkcji. Toyota GR Yaris z silnikiem o mocy 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego z sześciobiegową skrzynią manualną kosztuje od 227 900 zł, a z ośmiobiegową przekładnią automatyczną, wybieraną przez większość klientów, od 238 900 zł. To ostatni moment na zamówienie auta o takich parametrach, ponieważ samochody po homologacji w 2025 roku zostaną dostosowane do nowych norm emisji spalin.
Toyoty GR Yaris z 2024 roku produkcji w standardzie mają automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym, nawigacją Connected z trybem offline oraz 4-letnim pakietem transmisji danych. Do auta można zamówić dodatkowo pakiet VIP (16 tys. zł), który obejmuje 18-calowe kute felgi aluminiowe, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, podgrzewaną kierownicę oraz fotele, a także przednie i tylne czujniki parkowania z układem detekcji przeszkód (ICS), system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA).