GR News
GR News
GR News
Toyota chce odnieść sukces w Ameryce Południowej

 

Toyota chce odnieść sukces w Ameryce Południowej

TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team wybiera się 26-29 września na Rajd Chile z zamiarem zdobycia kolejnej wygranej i kontynuowania walki o mistrzostwo w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA - WRC.

Na 11. rundę Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC) Toyota zebrała silny skład kierowców z Kalle Rovanperą, Elfynem Evansem i Sébastienem Ogierem, których zespół nominował do walki o punkty w klasyfikacji producentów. Po wymagającym i pechowym Rajdzie Akropolu na początku tego miesiąca zespół jest mocno zmotywowany, by w Chile odrobić utracone punkty.

Sebastien Ogier, pilotowany przez Vincenta Landaisa, zaliczył w tym sezonie niepełny kalendarz WRC i z dorobkiem trzech zwycięstw i trzech drugich miejsc w siedmiu startach aktualnie traci 38 punktów do lidera, zajmując trzecie miejsce w klasyfikacji kierowców.

Na trzy rundy przed zakończeniem sezonu na czwartej pozycji w klasyfikacji kierowców znajduje się Elfyn Evans, pilotowany przez Scotta Martina. Brytyjczyk w tym sezonie jeszcze nie stanął na pierwszym stopniu podium i z pewnością będzie chciał sobie powetować pechowe starty w Finlandii i Grecji.

Rovanperä podobnie, jak Ogier zaliczał w tym sezonie program startu w wybranych rundach WRC. W sześciu rundach, w których brał udział, udało mu się odnieść trzy zwycięstwa w Kenii, Polsce i na Łotwie. W Chile urzędujący rajdowy mistrz świata będzie wspierał zespół TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team (TGR-WRT) w walce o ósme mistrzostwo świata producentów, czwarte z rzędu.

Do składu TGR-WRT powraca także Sami Pajari. Utalentowany, młody fiński kierowca zaliczył w tym roku swój udany debiut w klasie Rally1 w Rajdzie Finlandii. Pajari, pilotowany przez Enni Mälkönen, zajął w Finlandii czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej i zanotował swoje pierwsze zwycięstwo etapowe za kierownicą Toyoty GR YARIS Rally1 HYBRID. W ramach zaangażowania zespołu TGR-WRT w rozwój młodych talentów Pajari będzie miał wyjątkową okazję do poszerzenia swojego doświadczenia na najwyższym poziomie w klasie Rally1.

“Nasz zespół jest naprawdę zmotywowany, aby osiągnąć dobry wynik w Chile, a wraz z Elfynem, Sebem i Kalle mamy bardzo silny skład kierowców, by walczyć o zwycięstwo. Tamtejsze odcinki są na ogół szybkie i płynne, co powinno odpowiadać naszym kierowcom i naszym samochodom. W zeszłym roku zauważyliśmy, że gdy jest tutaj sucho, to zużycie opon może być naprawdę duże, więc musimy teraz zwrócić na to uwagę. Dla Samiego będzie to szansa na nawiązanie do Finlandii, gdzie bardzo dobrze się spisał. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, a te drogi mogą mu odpowiadać, to możemy zobaczyć jego kolejny dobry występ” - mówi Jari-Matti Latvala, szef zespołu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team.

W Rajdzie Chile nie zabraknie kolejnej zwycięskiej konstrukcji TOYOTA GAZOO Racing, czyli Toyoty GR Yaris Rally2. Kierowcy prowadzący ten model odnieśli cztery zwycięstwa na szutrze w sześciu ostatnich rundach. Dla modelu GR Yaris Rally2, który w tym roku zadebiutował w WRC, będzie to pierwszy start w kategorii WRC2 poza Europą. Hiszpański kierowca Jan Solans, zwycięzca WRC2 w Rajdzie Portugalii w maju, wybiera się do Chile wraz z zespołem Teo Martín Motorsport.

Chile wróciło do kalendarza WRC w zeszłym roku, cztery lata po swoim debiucie w 2019 roku. Bazę rajdu zlokalizowano w mieście Concepción, około 500 kilometrów na południe od stolicy kraju, Santiago. Szutrowe drogi w lasach otaczającego regionu Biobío łączą techniczne i szybsze odcinki specjalne z mieszanką gładkich i bardzo szorstkich nawierzchni.

Rajd rozpocznie się w czwartek 26 września od odcinka testowego i startu honorowego w Concepción. W piątek zawodników i kibiców czeka znana z poprzednich edycji dwukrotnie pokonywana pętla trzech odcinków specjalnych zlokalizowana na południowy wschód od miasta. Pozostałe dwa etapy rajdu sobotni i niedzielny odbywają się za rzeką Biobío na południe od Concepción, z pięknym widokiem na Ocean Spokojny. Sobota 28 września jest najdłuższym dniem rajdu z 139,2 kilometrami rywalizacji na dwóch pętlach po trzy odcinki specjalne. W niedzielę rywalizację zakończą cztery odcinki specjalne z finałowym Power Stage Bio Bio 2. Zarówno sobotnie, jak i niedzielne odcinki specjalne są poprowadzone po nowych dla rajdu trasach.