GR News
GR News
GR News
Trudny Rajd Akropolu dla TOYOTA GAZOO Racing

 

Trudny Rajd Akropolu dla TOYOTA GAZOO Racing

Zespół TOYOTA GAZOO Racing walczył do ostatnich metrów Rajdu Akropolu o jak najwięcej punktów w WRC. Dramatyczny Power Stage zdecydował o końcowym wyniku zespołu.

Ogier, pilotowany przez Vincenta Landaisa, po przygodach na pierwszym piątkowym etapie rajdu w sobotę walczył o powrót do czołówki rywalizacji. Ostatecznie udało mu się zakończyć rajdowy dzień na 3. miejscu. W niedzielę Francuz jeszcze bardziej podkręcił tempo i wywalczył awans na 2. miejsce oraz prowadzenie w oddzielnej klasyfikacji Super Sunday.

Kończący rajd Power Stage dawał Ogierowi szansę na zamianę tego świetnego tempa w kolejne cenne punkty. Niestety na początku bardzo kamienistej próby w Toyocie GR YARIS Rally1 HYBRID z nr 17 przebiciu uległa jedna z opon. Kierowca wypadł z trasy na jednym z szerokich i szybkich łuków oraz przewrócił rajdówkę na bok.

Ogierowi i Landaisowi na szczęście nic się nie stało i po szybkiej naprawie auta udało im się ukończyć etap oraz przekroczyć linię mety w mieście Lamia. Francuska załoga zapewniła sobie dzięki temu 13 punktów za ukończenie piątkowej i sobotniej części rajdu na 3. pozycji.

„Daliśmy z siebie wszystko przez cały weekend. Zrobiliśmy wiele rzeczy dobrze, mieliśmy świetne wyczucie w samochodzie i świetne tempo, i walczyliśmy tak mocno, jak tylko mogliśmy, aż do ostatniego odcinka. Niestety na pierwszym kilometrze Power Stage przebiliśmy oponę, nie zahamowałem wystarczająco wcześnie przed następnym zakrętem i wypadliśmy z trasy. Na szczęście udało nam się naprawić samochód i przywrócić go do stanu używalności, co przyniosło zespołowi przynajmniej kilka punktów. To był dziwny weekend. Pod wieloma względami był bliski perfekcji, ale w rajdach to się nie liczy, jeśli nie dajesz z siebie wszystkiego do końca. To nie jest rajd, w którym chcesz podejmować ryzyko, potrzebujesz do tego trochę szczęścia, a ono nie było po naszej stronie. To dla mnie satysfakcjonujące uczucie, że wciąż mogę walczyć z rywalami i mieć takie tempo. Lubię przekraczać granice, a ta jazda była dla świetną zabawą w samochodzie. Jednak po tych wszystkich latach w WRC bardzo dobrze wiem, że czasami nie wszystko idzie po twojej myśli. W trzech kolejnych rajdach do końca sezonu damy z siebie wszystko i będziemy walczyć dalej” - powiedział Sébastien Ogier na mecie Rajdu Akropolu.

Upalna i sucha pogoda sprawiła, że była to jedna z najtrudniejszych edycji legendarnego Rajdu Akropolu od wielu lat. Ekstremalne warunki na odcinkach specjalnych pokonały wielu zawodników i wiele aut.

Elfyn Evans, pilotowany przez Scotta Martina, nie uniknął pecha i stracił sporo czasu z powodu licznych problemów podczas rajdu. Załodze Toyoty GR YARIS Rally1 HYBRID z nr 33 udało się jednak dotrzeć do mety i zdobyć łącznie bardzo ważnych 8 punktów za klasyfikację Super Sunday i Power Stage.

Takamoto Katsuta, pilotowany przez Aarona Johnstona, także nie będzie dobrze wspominać tegorocznej edycji Rajdu Akropolu. Załoga w wyniku uszkodzeń auta musiała zatrzymać się w piątek rano i powróciła do rywalizacji dopiero w sobotę. Japońsko-brytyjskiemu duetowi udało się jednak wprowadzić Toyotę GR YARIS Rally1 HYBRID z nr 18 na punktowane piąte miejsce w klasyfikacjach Super Sunday i Power Stage, zdobywając 4 dodatkowe punkty do klasyfikacji sezonu.

W klasyfikacji WRC2 świetnie spisał się Sami Pajari, pilotowany przez Enni Mälkönen. Fiński kierowca, po imponującym debiucie w aucie klasy Rally1 z TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team podczas Rajdu Finlandii, powrócił w Grecji do cyklu WRC2. Załoga Toyoty GR Yaris Rally2, przygotowanej przez zespół Printsport, odniosła swoje trzecie zwycięstwo w sezonie, zajmując rewelacyjne 4. miejsce w klasyfikacji generalnej rajdu.

Wygrana w Rajdzie Akropolu była czwartym zwycięstwem Toyoty GR Yaris Rally2 w WRC2 w ostatnich sześciu bardzo wymagających szutrowych rundach.

Następna runda WRC Rajd Chile odbędzie się w dniach 26-29 września w lasach regionu Bio Bío wokół miasta Concepción na południowoamerykańskim wybrzeżu Pacyfiku. Zawodnicy będą mieli do pokonania bardzo techniczne odcinki specjalne z licznymi szybkimi partiami o mieszanej nawierzchni.

Wyniki Rajdu Akropolu 2024:
1. Thierry Neuville/Martijn Wydaeghe (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) 3h38m04.2s
2. Dani Sordo/Cándido Carrera (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +1m46.8s
3. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 N Rally1 HYBRID) +2m57.3s
4. Sami Pajari/Enni Mälkönen (Toyota GR Yaris Rally2) +7m01.1s
5. Robert Virves/Aleks Lesk (Škoda Fabia RS Rally2) +7m01.1s
6. Yohan Rossel/Florian Barral (Citroën C3 Rally2) +7m31.9s
7. Kajetan Kajetanowicz/Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia RS Rally2) +9m54.0s
8. Fabrizio Zaldivar/Marcelo Der Ohannesian (Škoda Fabia RS Rally2) +11m27.9s
9. Josh McErlean/James Fulton (Škoda Fabia RS Rally2) +12m27.2s
10. Roberto Daprà/Luca Guglielmetti (Škoda Fabia RS Rally2) +13m44.9s

16. Sébastien Ogier/Vincent Landais (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +23m44.5s
18. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +24m45.5s
30. Takamoto Katsuta/Aaron Johnston (Toyota GR YARIS Rally1 HYBRID) +41m22.2s