GR News
GR News
GR News
Toyota rusza w pościg za ósmym mistrzowskim tytułem w WRC

 

Toyota rusza w pościg za ósmym mistrzowskim tytułem w WRC

Podczas legendarnego Rajdu Akropolu w Grecji w dniach 5-8 września TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team będzie walczyć o komplet zwycięstw i prowadzenie w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA.

Po spektakularnym hat-tricku zwycięstw w Rajdzie Polski, Rajdzie Łotwy i Rajdzie Finlandii, zespół TOYOTA GAZOO Racing World Rally (TGR-WRT) zmierzy się z rywalami na bardzo kamienistych i zdradliwych trasach Rajdu Akropolu. Szutrowa runda stanowi 10. z 13 eliminacji Rajdowych Mistrzostw Świata FIA (WRC). Celem TGR-WRT w Grecji jest objęcie prowadzenia w klasyfikacji producentów WRC i zniwelowanie 20-punktowej różnicy względem rywali.

Sebastien Ogier, dzięki zwycięstwu w ostatnim Rajdzie Finlandii, awansował na drugie miejsce w klasyfikacji kierowców WRC. Francuz zaliczył w tym sezonie niepełny kalendarz WRC i z dorobkiem trzech zwycięstw i trzech drugich miejsc w sześciu startach aktualnie traci 27 punktów do lidera. Ogier, pilotowany przez Vincenta Landaisa, poprowadzi Toyotę GR YARIS Rally 1 HYBRID z nr 17. Ośmiokrotny rajdowy mistrz świata może pochwalić się dobrymi wynikami w Rajdzie Akropolu, w tym zwycięstwo w 2011 roku i jest stawiany w roli faworyta do wygranej w tegorocznej edycji imprezy.

Tylko 9 punktów za Ogierem, na czwartej pozycji w klasyfikacji kierowców, znajduje się Elfyn Evans. Pomimo pecha w Finlandii brytyjski kierowca z pewnością będzie chciał powrócić do walki o mistrzowski tytuł i wygraną w rajdzie. Evans, pilotowany przez Scotta Martina, poprowadzi Toyotę GR YARIS Rally1 HYBRID z nr 33. W zeszłym roku Evansowi udało się ukończyć Rajd Akropolu na drugim miejscu i także zalicza się do grona pretendentów do wygranej w nadchodzącej edycji rajdu.

Trzecią Toyotę GR YARIS Rally1 HYBRID z nr 18 poprowadzi Takamoto Katsuta, pilotowany przez Aarona Johnstona. Japoński kierowca w swoich dwóch poprzednich startach w Rajdzie Akropolu zajmował miejsca w pierwszej szóstce.

„Wszyscy w naszym zespole są bardzo zmotywowani przed Rajdem Akropolu. Ostatni dzień Rajdu Finlandii dał nam kilka gorzkich chwil do przełknięcia z powodu straconych punktów, mimo że wygraliśmy rajd. Pokazał jednak także, jak szybko mogą się zmieniać rzeczy w tych mistrzostwach. Teraz musimy tylko utrzymać naszego silnego ducha walki, kontynuować dobrą formę i walczyć dalej. W zeszłym roku dobrze nam poszło w Grecji, gdy pokazaliśmy duży postęp w GR YARIS Rally1 HYBRID na trudnych szutrowych drogach. Niezawodność jest bardzo ważna w tego rodzaju trudnych imprezach i to jest nasz mocny punkt. W Rajdzie Akropolu może się wydarzyć wiele rzeczy i jeśli tylko uda się uniknąć kłopotów, mamy szansę na dobry wynik” - mówi Jari-Matti Latvala, szef zespołu TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team.

Po imponującym debiucie w Toyocie GR YARIS Rally1 HYBRID w Rajdzie Finlandii Sami Pajari powróci podczas Rajdu Akropolu do swojej kampanii w kategorii WRC2. Fiński kierowca Toyoty GR Yaris Rally2 obecnie zajmuje drugie miejsce w mistrzostwach. W Grecji w kategorii WRC2 dołączą do niego także inni kierowcy w Toyotach GR Yaris Rally2. Piąty w rocznej klasyfikacji Jan Solans poprowadzi GR Yarisa Rally2 obsługiwanego przez zespół Teo Martín Motorsport, a siódmy Georg Linnamäe zasiądzie w Toyocie z zespołu RedGrey.

Grecka runda WRC słynie z bardzo kamienistych górskich dróg i ekstremalnych warunków, które stanowią ogromne wyzwania dla samochodów, opon i załóg. Podobnie jak w poprzednich latach, park serwisowy imprezy zlokalizowano w miejscowości Lamia, około 200 kilometrów na północny zachód od stolicy kraju Aten.

W tym roku zmianie uległa trasa zawodów. Rywalizacja na odcinkach specjalnych rozpocznie się dopiero w piątek 6 września. Dzień wcześniej przewidziano tylko krótki 3,6-kilometrowy odcinek testowy i ceremonię startu honorowego. W piątek rano zawodnicy ruszą na dwie pętle po trzy odcinki specjalne. Sobota 7 września będzie dniem maratońskim z prawie 700 kilometrami odcinków specjalnych i dojazdowych do pokonania. Tego dnia załogi zmierzą się na trasie pięciu odcinków specjalnych nad Zatoką Koryncką i zakończą dzień odcinkiem super specjalnym na drodze powrotnej do parku serwisowego. Rajd zakończą trzy odcinki specjalne rozgrywane w niedzielę 8 września z finałowym Eleftherohori rozgrywanym jako Power Stage.