GR News
GR News
GR News
Dominacja Toyoty na Fuji

 

Dominacja Toyoty na Fuji

Toyota pozostaje niepokonana w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych (FIA WEC). Model TS050 Hybrid zajął dwa czołowe miejsca w sześciogodzinnym wyścigu na torze Fuji, który był drugą rundą cyklu. Było to siódme zwycięstwo Toyoty w ostatnich ośmiu startach na tym obiekcie.

“Jesteśmy zachwyceni tym wynikiem. Dla Toyoty to drugi najważniejszy wyścig w sezonie po Le Mans. Dziękuję wszystkim, którzy przyczynili się do tego sukcesu, a kibicom, że tak licznie obserwowali ostatni start TS050 Hybrid w Japonii.” - powiedział Hisatake Murata, szef zespołu Toyota Gazoo Racing.

Wyścig na domowym dla Toyoty torze Fuji okazał się nie lada wyzwaniem. Zmienne warunki na torze, a do tego regulaminowe spowolnienie obu aut japońskiego zespołu sprawiły, że w walce o zwycięstwo liczył się każdy detal, włącznie z pracą mechaników przy zmianach opon i tankowaniu. Najlepiej pracę wykonała ekipa z auta numer osiem, czyli Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Kazuki Nakajima, która pokonała 232 okrążenia.

Prototyp Toyota Gazoo Racing WEC TS050 Hybrid w czasie wyścigu 6h of Fuji 2019

“Przejechaliśmy bezbłędny wyścig, co było szczególnie ważne w tak trudnych warunkach. To zwycięstwo ma szczególne znaczenie, bo naszą rywalizację obserwowało wielu japońskich kibiców.” - powiedział Buemi, dla którego było to 16. zwycięstwo w FIA WEC, co jest rekordem serii. Jego partnerzy też mieli powody do zadowolenia. Nakajima po raz czwarty wygrał wyścig na torze Fuji, a Hartley z Toyotą triumfował po raz pierwszy.

Samochód numer siedem, za kierownicą którego zmieniali się Mike Conway, Kamui Kobayashi i José María López, linię mety przekroczył ponad pół minuty po kolegach z zespołu. “Gratulacje dla kolegów z drugiego auta. Naszym celem było, żeby dwie Toyoty zajęły dwa najwyższe stopnie podium. Na więcej niż drugie miejsce nie mogliśmy sobie pozwolić, bo nasze auto zostało bardziej spowolnione.” - skomentował Kamui Kobayashi.

Zespół Toyota Gazoo Racing przewodzi w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych. Obie załogi japońskiej ekipy wygrały po jednym wyścigu, a to oznacza, że mają tyle samo punktów i w kolejnej rundzie sezonu na torze w Szanghaju (10 listopada) oba TS050 Hybrid zostaną identycznie spowolnione. To efekt przepisów, które obowiązują w FIA WEC od tego sezonu. Najszybsze samochody w kolejnych wyścigach są regulaminowo spowalniane, by jeszcze uatrakcyjnić rywalizację. Auta albo mają dodawany balast, albo ich moc jest ograniczana.

Wyniki 6 Hours of Fuji:

  1. #8 Toyota Gazoo Racing 232 okrążenia
  2. #7 Toyota Gazoo Racing +33.955 sek.
  3. #1 Rebellion (Senna/Menezes/Nato) +2 okrążenia
  4. #29 Team Nederland (Van Eerd/Van der Garde/De Vries) +10 okrążeń
  5. #38 JOTA (Gonzalez/Da Costa/Davidson) +10 okrążeń
  6. #37 Jackie Chan (Tung/Aubry/Stevens) +11 okrążeń

Zdjęcia: Toyota Gazoo Racing