GR News
GR News
GR News
TOYOTA GAZOO Racing czeka na wyścig na torze Imola

 

TOYOTA GAZOO Racing czeka na wyścig na torze Imola

Druga runda sezonu Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC) odbędzie się 20 kwietnia na włoskim torze Imola. Podczas sześciogodzinnego wyścigu dwie Toyoty GR010 HYBRID zmierzą się z rywalami w walce o zwycięstwo w najszybszej klasie Hypercar.

Rozgrywany we Włoszech na torze Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari wyścig jest pierwszą europejską rundą sezonu 2025. Zespół TOYOTA GAZOO Racing (TGR) ma dobre wspomnienia z włoskiej rundy Mistrzostw Świata FIA w Wyścigach Długodystansowych (WEC). W zeszłym roku załoga Toyoty GR010 HYBRID z nr 7 odniosła na torze Imola pierwsze zwycięstwo w sezonie, czym zapoczątkowała walkę o zdobycie siódmego tytułu mistrza świata w klasyfikacji producentów.

Po otwierającej tegoroczną rywalizację rundzie w Katarze zespół TGR zajmuje trzecie miejsce wśród producentów. We Włoszech TGR będzie chciał zdobyć maksymalną liczbę punktów w kluczowej części sezonu, składającej się z trzech europejskich wyścigów, których kulminacją będzie słynny 24-godzinny Le Mans rozgrywany w czerwcu we Francji. Runda na Imoli stanowi ważny krok w staraniach TGR o szóste zwycięstwo na legendarnym francuskim torze La Sarthe.

Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari w Imoli jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych torów wyścigowych w sportach motorowych. Obiekt otwarto w 1953 roku i od tego czasu sześciokrotnie gościł rundy WEC, w tym zeszłoroczną edycję zawodów 6 Hours of Imola, które powróciły do kalendarza WEC po 40 latach przerwy. Runda na Imoli zastąpiła w kalendarzu WEC inny słynny włoski wyścig długodystansowy rozgrywany na torze Monza.

Barwy TGR na Imoli reprezentować będą Mike Conway, Kamui Kobayashi i Nyck de Vries w GR010 HYBRID z nr 7 oraz Sébastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa w siostrzanym GR010 HYBRID z nr 8.

Tegoroczna rywalizacja w stawce 18 aut najszybszej klasy Hypercar, wystawionych przez 8 fabrycznych zespołów, jest niezwykle wyrównana i zacięta. W najbliższy weekend we Włoszech kibice mogą spodziewać się dobrego sportowego widowiska z licznymi zwrotami akcji i walką na każdym okrążeniu toru. W zeszłym roku kluczem do wygranej TOYOTA GAZOO Racing okazała się właściwa strategia w zmiennych i bardzo trudnych warunkach pogodowych.

"Mamy dobre wspomnienia z Imoli z zeszłego roku, gdzie w pełni wykorzystaliśmy zmieniające się warunki pogodowe. Łatwo było wtedy popełnić błąd, ale przyjęliśmy właściwą strategię i jechaliśmy dobrze. Czuję, że Imola w zeszłym roku naprawdę zjednoczyła nas jako zespół, ponieważ wróciliśmy po rozczarowującym wyniku w Katarze, stając się silniejsi i znajdując okazję do zwycięstwa. W tym sezonie również stanęliśmy przed pewnymi wyzwaniami w Katarze. Wierzę, że ponownie uda nam się zdobyć na Imoli dobry wynik dla całego zespołu, miejmy nadzieję, że tym razem przy lepszej pogodzie" - mówi Kamui Kobayashi, dyrektor zespołu TOYOTA GAZOO Racing w WEC i kierowca GR010 HYBRID z nr 7.

Załogi rozpoczną rywalizację na Imoli od dwóch 90-minutowych sesji treningowych w piątek 18 kwietnia. Następnie w sobotę 19 kwietnia o godzinie 15:10 poznamy wyniki kwalifikacji i pozycje Hyperpole na polach startowych. Sześciogodzinny wyścig Imola rozpocznie się o godzinie 13:00 w niedzielę 20 kwietnia.