GR News
GR News
GR News
Finał 3. sezonu pucharu TOYOTA GR CUP. Znamy zwycięzców

 

Finał 3. sezonu pucharu TOYOTA GR CUP. Znamy zwycięzców

Trzeci sezon oficjalnej serii wyścigowej TOYOTA GAZOO Racing Polska zakończył się w sobotę 28 września na Moto Park Ułęż. Kierowcy samochodów z linii GR oraz innych sportowych aut Toyoty i Lexusa walczyli o ułamki sekund, by zdobyć mistrzowskie tytuły. Z kolei w rozgrywanej równolegle e-motorsportowej serii TOYOTA GR CUP DIGITAL graczy czeka walka 6 października w finałowej rundzie na legendarnym torze Spa-Francorchamps.

TOYOTA GR CUP to seria zawodów typu track day stworzona dla miłośników sportowych samochodów Toyoty, powstała z inicjatywy TOYOTA GAZOO Racing Polska. Trzeci sezon składał się z sześciu rund, rozgrywanych na profesjonalnych torach we współpracy z popularnym cyklem zawodów Race Cup. Mogli w nim brać udział zarówno kierowcy aut z linii GR oraz limitowanych serii GRMN, jak i wszystkich innych samochodów Toyoty i Lexusa. W minionym sezonie rywalizację rozszerzono o ściganie się w świecie wirtualnego simracingu w serii TOYOTA GR CUP DIGITAL. Toyota, wspierając rozwój popularnych imprez track day i e-sportu, chce tym samym, by każdy mógł swobodnie korzystać z jej sportowego dziedzictwa i wyjątkowej oferty samochodów.

Nowi mistrzowie GR YARIS CUP
Zawodnicy prowadzący samochody z linii GR rywalizowali w dwóch grupach – GR YARIS CUP i GR OPEN CUP oraz dwóch klasach GR Yaris Stock Cup i Hachi-Roku. Na wyścigowej nitce o długości prawie 6 km i bardzo przyczepnym asfalcie kierowcy walczyli o ostatnie punkty do rocznej punktacji, a los wielu tytułów nie był przesądzony.

W grupie TOYOTA GR YARIS CUP swoją pierwszą wygraną odniósł Daniel Gańko. Drugie miejsce na Moto Park Ułęż zdobył Nikolas Krzemiński, dzięki czemu zapewnił sobie tytuł Zdobywcy Pucharu TOYOTA GR YARIS CUP 2024. Trzecie miejsce i zarazem swoje pierwsze podium w grupie wywalczyła Diana Prietz, zajmując także pierwsze miejsce w klasie Toyota GR Yaris Stock Cup i zapewniając sobie mistrzowski tytuł w klasie na koniec sezonu.

W klasyfikacji rocznej wśród kierowców GR Yarisów drugie miejsce w grupie zdobył Tomasz Sendrowski, przed trzecim Dariuszem Kośmiderem. W klasie GR Yaris Stock Cup dla aut z minimalną ilością modyfikacji drugie miejsce na koniec sezonu wywalczyli ex aequo Filip Buliński i Olek Brzeziński.

Grupa TOYOTA GR OPEN CUP stała pod znakiem dominacji GR Supry. Trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji rocznej tej grupy należały do kierowców tego modelu. Mariusz Miąsko wygraną na Moto Park Ułęż przypieczętował swój drugi mistrzowski tytuł w grupie. Drugie miejsce w sezonie zajął Ireneusz Ludwiniak, przed trzecim Łukaszem Leśniewiczem.

Otwarta rywalizacja w TOYOTA GR CUP
Klasyki i youngtimery Toyoty oraz Lexusa są nadal częstymi gośćmi na torach wyścigowych. Dlatego dla ich właścicieli zostały stworzone specjalne grupy i klasy w TOYOTA GR CUP, by jeszcze bardziej zachęcić ich właścicieli do sportowej rywalizacji i czerpania radości z jazdy tymi cały czas bardzo szybkimi autami. Najszybszy w tej stawce na Moto Park Ułęż był Cezary Kułakowski, zwycięzca w grupie Race & Fun oraz klasie Hachi-Roku dla kultowej rodziny modeli AE86, GT86 i GR86. Wygrana w Ułężu zagwarantowała Kułakowskiemu drugie miejsce w sezonie w obu wymienionych klasyfikacjach. Drugie miejsce w grupie Race & Fun zdobył Maksymilian Kender, a trzeci był Jan Biegoń, którzy zajęli także odpowiednio pierwsze i drugie miejsce w klasie Time-Attack.

 

Dzięki punktom wywiezionym z finałowej rundy Biegoń utrzymał prowadzenie w klasyfikacji rocznej w klasie Time-Attack i trzecie miejsce w grupie Race & Fun. Z kolei Kender w finale wskoczył z czwartego na drugie miejsce w rocznych wynikach klasy. Trzecie miejsce na koniec sezonu w klasie Time-Attack przypadło Michałowi Bilskiemu.

Mistrzem w grupie Race & Fun oraz klasie Hachi-Roku został nieobecny na Moto Park Ułęż Dariusz Mrok, który zapewnił sobie tytuły już na poprzedniej rundzie. Z kolei trzecie miejsce na koniec sezonu w klasie Hachi-Roku zdobył Michał Karcz.

Toyota TS040 Hybrid na finał
TOYOTA GR CUP DIGITAL to seria imprez digital motorsport, w której platformą do prowadzenia rozgrywek jest popularna gra Forza Motorsport. Podczas sześciu rund kwalifikacyjnych, rozgrywanych od lipca do października, gracze mogą ścigać się wyjątkowymi sportowymi autami Toyoty.

Do rywalizacji w finałowej rundzie kwalifikacyjnej wybrano zwycięski dla marki wyścigowy model TS040 Hybrid z piekielnie szybkiej kategorii LMP1-H. Auto zgodnie z oczekiwaniami okazało się bardzo wymagające dla zawodników, ale w rękach bardziej doświadczonych graczy pokazało pełnię swoich możliwości. Pierwsza faza rundy prowadzona od września do 2 października wyłoniła piętnastu najszybszych graczy, którzy w niedzielę 6 października o godz. 18.00 zmierzą się w wyścigu finałowym tej rundy. Najlepsza trójka z tego wyścigu jako ostatnia dołączy do finalistów z poprzednich rund, którzy spotkają się 20 października w walce o mistrzowskie tytuły i nagrody podczas wielkiego finału TOYOTA GR CUP DIGITAL 2024.